Design of new snaps-testing glas. Shooting och product commercial and new packaging of "Prima Grill". Oh, and a launching event with snaps and non-typical food pairing.
Syftet med den nya förpackningen var att kommunicera att det kryddade brännvinet passar utmärkt till sommarens populära grillmat. En O.P passar perfekt till en hängmörad entrecôte och Hallands fläder till grillad havskräfta. De kryddade brännvinet förstärker smakerna i maten och bidrar till en större matupplevelse. 
För att förstärka strategin, kryddat brännvin som måltidsdryck och smakförstärkare, tog vi fram ett helt nytt glas. Ur vilken man dricker de kryddade brännvinet som en ljummen 2:a.
Glaset fick en större kupa, för att lättare kunna rulla runt drycken i glaset och få fram aromen tydligare.
Glaset och förpackningen är en av delarna som ingår i det nya “Ambassadör”-programmet , som syftar till att ge krögare, kockar, somelier och bartenders mer kunskap och information om kryddat svenskt brännvin och akvavit. Vi har utarbetat en enklare grafisk identitet, logotyp samt presentationsmaterial.
Back to Top